Saturday, September 10, 2011

Ummi kerisauan :(

ari kamis ritu dlm kol 3ptg ms aku nk amik wuduk tu aku ternmpk something yg buat aku jd risau...xsng ddk bile pk2 kn...aduhaiii nape ni x alih2 ade bnde tu keluar nih.....trus2 msj en hubby bg tau hal ni...rs nk trs angkat kaki g klinik cek....

dlm kol 5ptg tu makin byk.....perot x rs sakit pn....ptg tu jgk amik keputusan g cek kt klinik gp...ptg tu mula2 aku ngn en hubby menuju ke Poliklinik Puteri sbb ni panel en hubby....aku masuk bilik tu Doc tnye ape mslh smua n aku pn cerita la kt Doc...bile aku cr ade cecair keluar kemerahan mcm darah cair, blh ke dia kate aku ade tnde2 nk tutttt...... perghhh biji mata aku ni rs da betakung air....ade ke ckp gitu....aduhaiii....sedey hty dgr....

pas tu dia buat kn surat tuk aku refer Columbia Hospital....tp aku n en hubby rs x puas hty..kami amik keputusan nk g scan dlu....memandangkan masih ade tnde2 tu keluar lg aku ngn en hubby g scan tmpt Doc yg slalu kiteorg g scan...Doc ni mmg ok sgt...dia paham situasi kite...

smpi2 di 2nd klinik, n turn aku pn di panggil, Doc tu spt biase mesra n knl dah aku n en hubby yg slalu dtg situ...dia tnya khabar smua..n aku cite kn mslh yg aku alami ms tu...dia pn tnye ade ke angkat2 berat, jalan2 jauh...n aku ckp aku ade g beraya jauh la smpi Segamat...n Doc kate, "ok kite cek dl n scan tgk keadaan bby u"....

bile scan nmpk bby ngh tido...diam jek dia...jntung bby bedegup normal....sng cikit hty ni....n Doc amik tekanan darah n normal jgk...Doc syur kn aku rehat utk 4hr ni dan jgn buat kerja...Doc jgk bg ubt vitamin utk aku n bby....

mlm tu msh ade lg tnde tu keluar....aku ni da pk mcm2...smpi x leh tdo dibuat nye....smpi meleleh air mata pk kn hal ni....subuh tu bgn ckp ngn en hubby msh ade lg dia keluar......n en hubby pn amik keputusan lah utk EL & kiteorg g Pakar Sakit Puan Khor & Loh kt Nusa Bestari....

smpi2 sana x lama kaunter di tutup sbb da nk abis wktu keja dieorg...nasib la kn...tunggu dlm 1 jam jgk...sblm tu misi amik tekanan drh n berat aku..ummi kini dah 62kg....tggu dan tunggu nama aku d pngl n mcm biase Doc tnye ape yg bermasalah....aku cite sekian2...n dia nk scan bby....time ni Doc siap bkk kn speaker dgr jantung bby....kuat nye bunyi hehe....bby normal, jntung pn ok.. n last Doc kate ade 1 tompok di panggil bengkak air....mb aku jln jauh tu hari....aku tnye samada bhaya atau x? Doc kate ni sekejap jek...klu masih berlarutan kne dtg refer dia smula....tompok bengkak tu x ganggu bby....Alhamdulillah....mudahan smua slmt nnt...




ms scan bby nmpk aktif, gerak2 dah...rindu lama x jmpe bby ummi ni dr scanner :) skrg ni ummi kene byk rehat dan x leh byk buat kije....jd kerja2 umh diserahkan pd Master Chef...ehehehe...tq en hubby :)

4 comments:

  1. alahai..kesian nye ummi.selamat la xde pape kan.risau jgk di buatnye.cik combi pon nk nangis dh ni.harap2 sumenye ok la ye.. rest secukupnye.

    ReplyDelete
  2. da biase buat kije bile soh dok melunjur jek xleh la pulak...tp buat kije yg ringan2 je...mudahan smua ok kn...Insya-Allah

    ReplyDelete
  3. pasni kena hati2 :) kerja2 berat tu tak mo la wat k..insyaAllah sume selamat. Amin.. :)

    ReplyDelete
  4. nor jgn wat keje la..duk diam2 jek kt umah..seriau lak akk bce..lg 1 jgn fkir -ve.. doa byk2 mudh2an xde ape2..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...