Friday, June 24, 2011

Kenangan Bersama ayh sblm pemergiannya ~ Husin Bin Abd Razak ( Al-Fatihah )






Ayah,
iringan doa dr anak-anak mu,isteri mu sentiasa mngiringi mu selalu...moga ayah sejahtera disana hendak Nya....kami sgt2 rindukan kenangan kite sekeluarga, rindu gelak ayh, gurau ayh....Al-Fatihah ....


rs nye mcm br je berlalu peristiwa ni....x sangka skrg aku da xde ayh lg...tp aku redha...

tanggal 21 Jun 2009
~ mk kejut aku dr tido....mk kate ayh ngadu sesak nafas...sbb kebelakangan ni dia batuk...ape lg aku bergegas siap2...n cll smua mkcik2 bg tau yg nk hntr ayh g hospital...aku cll adk & dia pn trs menuju ke hospital...
~ lama jgk ayh kne thn kt emergency...dkt tghr br dpt msk wad...lps je masuk wad,mk je yg blh jg ayh kt sana...kami 3 beradik kne la turun..n kami sarap n amik keputusan rehat kt surau....ms kt surau 1 lagi kejadian yg x aku sangka jd...HP ku ilang ms tgh charge...aduhhh....aku pn mb lalai n terlelap time tu....cpt2 aku cll Maxis Centre utk btl kn talian tu...
~ msuk je wktu melawat...aku trs ckp kt mk HP ilang....tp ok la HP free...samsung ape patern tah...tp yg biase2 je la...aku ckp ayh

akak ~ ayah....akk gune HP ayh dlu ehh..HP akk ilang....jd akk guna la no ayh dl....
ayah ~ amik lahhh.....

~ sejak haritu aku guna la HP ayh smentara no lama nk dipos smula...smpi la skrg HP milik arwah ayh masih aku guna & aku jga...

~tp yg aku igt..sblm ayh masuk kn ke hospital, 2hr sblm tu ayh da tipon..

ayah ~ akk x blk ke??
akak ~ blk...tp hr sabtu la...hr ni br rabu...
ayah ~ aah ek...ayh lupe lak....
akak ~ ayah2...ayh tgh buat pe??
ayah ~ biase la...baring je....nk grk2 pn x kuat....tgk astro je...

(sbb nye dr sblm sakit dia nk sgt tgk ASTRO..jd hajat ayh akk dpt jgk tunai kn walau x seberapa)


tanggal 22 Jun 2009
~ kesokan hr nye aku blk bekerja mcm biase...tp ptg jenguk ayh kt hospital...risau gk tinggal kn ayh ngn mk kt sana....berbulan2 mk x keje utk jg ayh...perbelanjaan smua byk kami terima dr sedara mara....jasa smua ssh kami nk bls....moga Tuhan dpt mmbalas Nya nt..

tanggal 23 Jun 2009
~ aku jenguk ayh mcm biase..ms tu ayh da x sadar,sbb doc bg 1 suntikan ubat...kate nye utk ayh rehat,sbb gerakan jantung ngn keupayaan bdn dia x stabil....mk yg dok seharian mnjaga pn naik risau...tgk ayh x gerak2...cume bernafas je..tu pn dgn bantuan oxigen....
~ ms nk grk blk mlm tu....hty ni rs berat je....tp setiap kali sblm blk dr hospital,aku akn bisikkan kt telinga ayh walaupun xde respon ape2....cium pipi ayh mmg xkn lupa....dl ms dah sekolah menengah aku cume salam ayh je...n cium pipi mak...mungkin rs diri da besar..segan....tp sejak ayh sakit, cium pipi ayh xkn aku lupa kn sblm g mana2 skali pn....mungkin kami smua da dpt rs tu la ciuman terakhir yg akn aku rs sblm kehilangan nya utk selama nya...

tanggal 24 Jun 2009
setiap pg aku cll mk tnye khabar ayh....kol 8pg sblm g kije aku da cll...dia kate ayh masih mcm tu jgk...hmmmm...mudahan ayh ok...
~ jam 10pg mk cll smula...dia ckp dlm nada sedih...dia suruh aku dtg cpt....sbb ayh byk kali kene sawan...n doc pn da ckp mcm da xde harapan... :(
~ otw je dr ofis ke hospital aku dpt cll lg dr cik net...dia tnye...

cik net ~ nor...ayh da xde ye...
aku ~ entah la cik...org nk g sana ni tgk dia....
cik net ~ yek la..cik tgu umh je ye

~ smpi je hspital...cpt2 aku naik tgkt 2....aku nmpk mk da nangis2 & terbujur kaku keadaan ayh aku....air mata mula mngalir xle nk thn lg....

mak ~ akk...ayh dah xde....ayh da tgl kn kite smua..... :( :(
akak ~ mk byk sabar yek....akk pn syg ayh...tuhan lebih syg kn ayah mk....kite doa sama2 utk dia ye....
mak ~ mak xde sape2 lg dahh
akak ~ mak masih ade akk,adik,jun.....smua msh bersama kite mak.... :( :(

~ setelah lbh kurang 1jam...ade keranda dtg utk bwk ayh ke bilik mayat....itu la pertama kalinya aku jejak kn kaki ke rumah mayat...
~ smua sedara mara terdekat yg smpn dtg menjenguk ayh...smuanya berwajah sayu....jenazah ayh diuruskan di hospital...sbb byk bahagian bdn ayh kene tebuk masa dia sakit....
~ selesai sahaja mengkhafankn jenazah....van jenazah pn tiba...dan bwk ayh trs ke rumah utk disembahyang kn...
~ setiba saja di kawasan rumah....keadaan sunyi sepi...hujan gerimis mengiringi jenazah ayh ketika smpai dirumah...kami adk beradik dduk ditepi jenazah ayh....aku,adk,mk,jun dan adikk bradik ayh serta ank buah ayh mencium ayh buat kali terakhir....sblm ayh disemadikan di tanah perkuburan Kg Ladang...
~ sayu haty smua bile terkenangkan gelak tawa ya....kini kami hanya mampu membekal kn doa utk ayh di sana....Al-Fatihah :(







1 comment:

  1. berliang airmata baca blog ni. yg paling sayu baca kisah ni.. mcm bru semalm jek arwah pegi..
    Al-Fatihah untuk Arwah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...