Friday, December 30, 2011

Cuti Panjang Sy

Salam...hah ini cerita pasal cuti-cuti sy mgu ini...sambung2 lak pas Christmas kn....cuti ni xkemana pn tp jadual ujung minggu ni sampai la Rabu semua penuh...

Sabtu ptg, lps asar sy ngn en hubby pn bertolak la utk balik kg ( Kota Tinggi )....mak n bpk mertua sbnarnya br je blk dr Sengamat mlm tu...ape lg siap bwk durian....wahhh bgs2....aku ni asek beruntung je...br je ptg tu tgk dlm paper org mkn durian...akhirnya dpt jgk makan....hehe...mlm tu jgk bedal ank beranak...


utk ari Ahad tu aktiviti pn bermula lah....menyiapkan persiapan ape yg ptt untuk Majlis Kenduri Doa Selamat utk aku sempena masuk 7bulan & Bacaan Yassin utk umh mertua....plan menu utk mjls tu kite org buat Soto Nasi, kuih muih, dadih...simple menu je....ptg tu aku n adk ipar pn seboklah menggodak dadih yg disponsor oleh mk aku...jd aku tukang masak lah...hehe...bahan2 lain utk soto pn siap dh kiteorg buat....buat begedil la benda 1st time buat...tp menjadi jgk la kn....hehe...Petang tu sambil2 dok menggodak dadih aku nmpk kelapa pandan lak kt blkang umh tu...hehe ape lg mntk la en hubby amik kn....bile ckp kt dia rs nk minum air kelapa dia siap tnya "blh ke minum??"....aku ckp la...dh blh dh....lg bgs utk bby...ape lg cpt dia amik ngn bpk mertua...hehe....


klu dah blk kota ni ade je nk makan..haha.....

Isnin tu Alhamdulillah mjls pn jln lancar....start dlm pkl 2.30ptg....tp bile mjls abis huh mcm2 kne kms....memandangkan bdn makin debom ni jd pergerakan agk terbatas lor.....ddk kt bwh lama2 mula la bisa2 pinggang...hehe...jd buat keje kne dduk kt kerusi eh... ;)

Selasa pulak time ni sy ngn en hubby masih bercuti lagi...plan nk tgk movie la pulak....jd blk pas zohor tu ape lagi g la melayan MI-4....fuhhh mmg best lahhh...tq en hubby layan mkyong kamu ni nk tgk movie kn kn....
.

Keesokannya pulak aku dengan appointment aku lah kt KKGP...kne jmpe Dr utk scan bby..pagi2 lagi dah keluar...mklm lah klu kt GP ni mmg bercinta lah jwp nya nk dpt cpt kn....smpi2 je amik no dah 0067...mula2 tu mcm biase lah amik tekanan darah, timbang berat,test urine smua....ok utk kali ke-2 nya sy brjaya mengawal brt bdn supaya tak terover2 lg naik...ni pn naik 900gm je dr 2mggu lepas...klu x mau2 dah 2kg mkcik naik tu.... :) lps je selesai check ni smua skrg tunggu giliran utk jmpe Dr pulak...ni yg paling aku lemah....duduk punya duduk naik kebas tongkeng ku ini....hah....ternampak pulak kwn sekolah dl dtg check-up...dia dah due pn...tp da lewat 2hari...aku tgk perot dia besarnya...aku yg br gini pn rs x larat dh...bile baring nk alih ponggong pn mcm nk bertaut kt kpala katil tu...hehe....sbb sakit kt ponggong...smpi je giliran aku ni, masuk2 Dr tnye itu ini, dah tu scan bby....tp kali ni bby sy masih berubah lg kedudukan dia tu...kepala bby masih ke atas smula...sblm ni dia da kebawah dh...mgu ni pn aku kira da masuk 32w dah...mudahan nt 36w bby dduk tmpt kamu ye syg...risau pulak dibuat nya....Dr ni pn scan lebih kurang yak lah....ade ke print pn kpala bby je dia print nya....xpnh2 aku g klinik gov ni dpt print...huuh...rupe2 nya time tu ade Dr luar dtg check.....

Ok lah....setle je smua tu, ibu Ammar da tgu kt luar nk jemput amik aku....Ammar naik mengarok dh tgu lme dlm kete hehe....pas tu aku ngn adk p lah setle kn urusan yg mmg dah plan nk buat...mula2 g CIMB, adk pn nk bukak buku SSPN utk Ammar. lps je siap tu kiteorg pg la ke Bkt Indah pulak, mklong nk blnje ibu mamam McD la hehe....



Perot dah kenyang, kiteorg grk ke Jusco lak...nk pg MBB. dah tu ibu Ammar dok jengah2 la pulak bju kt situ...yg penat mklong la kene kejar Ammar yg makin mengganas hehe...xnk dipegang..mklum lah da dpt kaki....pengsan gini...leh terberanak ikut dia jln kemain laju dh...heheh....





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...