Wednesday, November 21, 2012

Esok Public untuk Negeri JOHOR

Yeaaa esok public lagik... untuk negeri JOHOR jek ok.. :)



sempena Ulang Tahun Kelahiran Sultan JOHOR


DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar
diputerakan pada 22 November 1958 ( Hospital Besar Johor @ Hospital Sultanah Aminah )


Ok bukan apa....entry ni terjadi ada cerita yang agak menarik dan secara kebetulan dalam hidup saya....ni semuakan dah tertulis dari Ilahi kan....semua tu pun kita tak tau...kita ni cuma merancang aje....


Disebalik public JOHOR ni punya ceritalah.....yang kita tau, dulu Almarhum Sultan Iskandar menyambut ulang tahun kelahirannya pada 8 April setiap tahun bagi negeri JOHOR kan...korang ingat lagi tak???? [buat-buat ingat jek la kalau yek lupa pon kan].....sejak kemangkatannya, Anaknda nya [kini Sultan Ibrahim] akan menyambut ulang tahun kelahirannya pada 22 November setiap tahun....nak tau apa sebab saya cerita bab tarikh lahir nih???? nak la ehhhh ehehe..........



Dulu......

ini kisah nya....

Semasa kenal dengan En Hubby [masa tu belum tunang pun lagi].....kita orang baru rancang nak ikat tali pertunangan pada 8 April 2010 akan tetapi Almarhum Sultan Iskandar telahpun mangkat pada tahun tu.....jadi JOHOR tak de la public time tu......[ seingat saya lah ] kalau salah tolong betul kan

8 April ni jugak birthday En Hubby saya sebenarnya......




Sekarang pulak.......

Rakyat negeri JOHOR akan cuti sempena ulang tahun bagi Sultan Ibrahim ni pada 22 November pulak setiap tahun....jadik nya 22 November ni birthday saya pulak.....jadik nya....macam kebetulan gitu kan.....jadi tak payah la nak apply cuti sempena hari jadi saya ni kan kan kan....

Haaa itu jek kisah nya.....haha.....apa-apa pun tu adalah tarikh-tarikh terindah bagi hidup saya.....




Sempena Ulang Tahun Kelahiran saya tahun ni, saya dah tak mintak apa-apa pun....sebabnya saya dah ada HERO-HERO yang saya sayang sesangat......Terima Kasih Allah kerana masih memberikan saya kesempatan, kesempurnaan sebagai seorang Isteri, Ummi pada mereka berdua....saya bukan sempurna mana.....tetapi mereka telah menjadi pelengkap dalam hidup saya selama ini.....LOVE Biuuuuuu.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...