Saturday, December 29, 2012

Kisah CD lagikkk


Salam...

Haaa kali ni saja nak share dengan kaum-kaum ibu...haaa bapa-bapa pun tak salah kalau nak tau bab ni...lagi la bagus kan....bukan apa, SELAMAT jugak duit poket ye takkk :) 

Ok lah....saya nak share sikit pengalaman dan keseronokan bercloth diapers ni (CD)...dengan bahasa mudah paham LAMPIN MODEN....sekarang ni lampin moden @ CD ni dah makin glamour.....banyak dah design-design mengikut design semasa....terutama sekali carton kanak-kanak....

CD ni jugak untuk Ibu-Ibu yang masih tak faham apa bendenya ni, ia adalah lampin yang dulu-dulu kita guna tu sekarang dah diubahsuai untuk memudahkan Ibu-Ibu menguruskannya.....supaya Ibu-Ibu takde lah terbeban untuk bersihkan CD ni....

Pada saya sejak berkecimpung dalam dunia CD ni memang terasa jimatlah sangat....ada jugak yang kata nak basuh leceh semua kan....tapi tu terpulanglah pada individu...."tepuk poket tanya hati hehehe".....pada saya ia sangat mudah....belanja untuk mengumpul stok CD ni mula-mula memang perlu dalam RM200-RM300 dulu....lepastu dah tak fikir lagi dah...

Masa mula-mula saya nak belajar menggunakan CD ni saya cuma ada 1keping CD jek....En Hubby dah tanya je, bila lah nak try guna lampin tu?? huhu..masa tu aura belom ade :)

Pada bulan November lepas, aura tu mula datang...kali ni saya terjumpa pakej RM100 [4pcs CD+toys+wetbag]...tu la mula-mula saya beli setelah 1keping CD yang kat rumah tu tak berguna lagik....kali ni dah mula merajinkan diri....test kat Adeeb tengok dia serasi tak?? Syukur Alhamdulillah kulit Adeeb boleh terima bila guna CD ni.....nak uruskan pun tak sukar mana pun....sabun pun kita boleh guna yang ekonomi tapi yang penting ia adalah memang sesuai untuk cuci CD...jangan sembarang je...nanti CD leaking sapa salah??? ehhe

Banyak hal-hal CD ni saya belajar dari Mummy Dasy....haa dia la duta saya eceh ngeee.....biasalah awal-awal tanya itu ini,...apa boleh apa tak boleh...

Alhamdulillah sekarang saya telahpun mengumpul 20keping CD untuk bambam Ummi tu.....malam hari memang ber CD lah...kalau rumah Babysitter masih guna pampers....senangkan kerja dia kan.... :)

Sekarang ni juga saya dah mula menjinakkan diri berniaga CD.....bukan apa nak semua orang tau bertapa seronoknya bila ber CD ni...JIMAT itu yang penting....ok kepada peminat CD meh cuci mata kat page Ummi Adeeb Cloth Diapers...anda akan dapat harga istimewa dari saya :) 

Marilah sama-sama kita menjaga bumi tercinta

#ayat skema sikit tak pe ;p





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...