Thursday, October 4, 2012

Disebalik Kesedapan ABC Kg Melayu

Semalam apa lagi...bila cuti macam-macam program dekat kepala nak dibuat/diuruskan...sehari sebelum bercuti tu En Hubby dah plan nak pergi ke KWSP...jadi saya pun apa lagi terus teringat nak mintak borang untuk selesaikan tunggakan pinjaman PTPTN ( upppssss baru nak bayar geggegeee ) 

Lepas settle di KWSP, terus plan nak ke JUSCO pulak.....sebab nak menggantikan kekasih hati saya yang koyak....tapi sebelum jejak ke JUSCO terus teringat nak makan ABC dulu lah...lama tak perkena ABC Kg Melayu.....

Ok sampai sana jam baru je pukul 12tengahari....tapi perut dah mula keroncong bunyi-bunyi dah...padahal dah pekena Bakso dekat rumah sebelum keluar....adoiii makin cepat lapar pulak sekarang ni....

Sambil duduk tengah layan ABC dengan rojak.....tiba-tiba.....saya terpandang satu kejadian dan saya sangatlah terpegun dengan kegigihan akak ni bekerja....meh kita tengok.....

Nampak tak tu....akak ni memang power lah....mengangkat ketulan ais yang besar tu untuk dibekalkan kepada peniaga disitu....mulanya saya perasan akak ni tengah drive lori 1tan....dalam hati....handal akak ni....tak tahulah pulak dia ni sebenarnya bawak ais yang banyak dibelakang lori tu......setakat pikul sebuku besar tu tak ada hal pada dia....badan akak ni memang besar....cuma guna alas guni gula/beras je dan letak atas bahu....perghhh kalaulah kita ada di tempat dia, confirm malam sengal seluruh badan kan....tu bukan sekali dua dia angkut...tapi dekat separuh lori dia turunkan ais yang besar tu....agak-agaknya berapa kilo lah berat sebiji ais tu yek?????

suruh En Hubby snap kan gambar dia malu-malu miawww pulak....jadi saya yang duduk membelakangkan laluan akak ni terpaksa la ambil juga...sebab rasa nak share dengan semua.....kalau yang baca lah


ha ini dia rupa ais yang dipikul....
mungkin akak ni seorang ibu tunggal atau memang dah biasa buat kerja berat gini....
dalam hati/kepala tak abis dok fikir jek.....

Rupa-rupanya dalam kesedapan ABC yang paling glamour ni di Kg Melayu, Johor Bahru, ini ceritanya kan....tak pernah pun terfikir....kalau orang lelaki yang buat kerja ni tak ada lah saya terpegun sangat....sebabnya pun baru 1st time saya jumpa....













apa-apa pun ABC Kg Melayu memang terbaik.....bila makan ABC ni ingat pulak dekat PIL ( parent in law a.k.a family mertu ku )  sebabnya dia memang suka gilerrrr ABC ni....tu hari nak pergi tak dapat sebab Adeeb demam....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...